搜尋此網誌

2022年3月18日星期五

Aimer - Tone

用誇張的姿勢抬頭仰望著那天空

Look up at the sky in an exaggerated way

想墊起腳尖 卻使不上力

The tips of toes are so weak

我依然在那純白無字的譜面上 描繪著你

I'm still sketching you on that pure white and wordless sheet music


The song we've sung 早已在風中消逝

那些我們一起唱過的歌 Blown away by the wind long ago

Can we sing along? 想法轉瞬間消逝

我們能再一次一起唱歌嗎? The idea vanished instantly

往日你對我溫柔說話的語氣

The gentle tone you spoke that day

能夠在何處尋回?

Where can I find again?


由顫抖的聲音連接著的音符 我只寫下了我的回憶

Nothing but memory I wrote down into a musical note

that connected with my quivering voices

即使我寫出的歌過於平凡 即使我因此受人譏笑

I don't care at all if someone ridicules my ordinary song

Wherever you're now, I give you all my tone.

不論此時的你身在何處 我都會為了你而唱


笨拙的背著吉他

Clumsily carried guitar on my back

眼睜睜看著夏日溜走

The summer day, I went away

現在的我 依然彈著錯誤的和弦 只留下不調和的聲音

Until now, the mismatching chord left nothing but the echo of noise


The song we've sung 一首又一首

那些我們一起唱過的歌 One by one

I still sing alone 懷念著當時的情景

我現在依然獨自唱著 Miss the scene that day

那遙遠的回憶 依然在呼喚著我呢

The distant memory is still calling me


即使音符重疊 就此失去了意義

Even if the musical notes have lost their meaning

僅有稚氣的旋律啊

為了孤獨的你 總有一天會傳遞到

I know one day, the childish melody will reach your loneliness

Whenever you're alone, I find you from the torn…

每當你感到孤獨 我會將你從裂縫中救起


輕輕的將眼睛閉上 如果耳中再無迴響餘音 很快就能聽到那熟悉的聲音

You can hear a familiar voice immediately

if you gently close my eyes and carefully listen to the ending of echo

再見了 那充滿回憶的夏日

Goodbye, the summer day full of memory

再見了 那輾轉難眠的漫漫長夜

Farewell, long sleepless night

雖然我唱歌的方式早已改變

Even though, my singing style has changed


由顫抖的聲音連接著的音符 我只寫下了我的回憶

Nothing but memory I wrote down into a musical note

that connected with my quivering voices

即使我寫出的歌過於平凡 即使我因此受人譏笑

I don't care at all if someone ridicules my ordinary song

Whenever you're alone, I give you all my tone

不論此時的你身在何處 我都會為了你而唱

I give you all my tone

我都會為了你而唱


中文歌詞︰home.gamer.com.tw

沒有留言:

發佈留言