搜尋此網誌

2022年9月29日星期四

Aimer - Ever After

即使是短暫的片刻也好,陪在我身邊吧

Please stay with me. Even for a moment.

只是任性一下並不過分吧?快察覺呀

Let’s realize. Isn’t too excessive if I am self-willed for one time?

回首看見的一切總是如此絢麗耀眼

Everything I look back is shiny.

燦爛得令我無法看清你的笑容

I cannot see your smile clearly in luminous environment.


彷彿這段最珍貴的時光與點滴

As if this precious moment and valuable piece

從今以後仍能持續

Can last in the future

為了不讓滿溢的願望自手中遺落

In order not to let the overfilled wishes fall out of my hands

兩人彼此雙手相疊,十指緊扣

We put their hands on each other, fingers clasped together


只願能與你相笑、願你能與我相伴

Only hope to laugh and accompany with you

比任何人還更渴望知悉你的心意

Being eager to know your mind more than anyone else

我只想聽聽你那溫柔的聲音

I only want to hear your gentle voice.

我只希望在我閉上眼之後,你仍能緊抱著我,不再放手

I only wish you can still hug me tightly when I close my eyes, not release again


可以不用再勉強了,打開窗戶吧

Let’s open the window. You can follow your will.

我不會再讓你感到孤獨了,敞開心扉吧

Please disclose your heart. I will not make you feel lonely again.

如靜靜地融化你那——

冰冷至無法握緊的雙手與指尖般

Like silently melting your icy hands and fingertips that cannot be held


只願能與你相笑、願你能與我相伴

Only wish to laugh and accompany with you

渴望知悉你的心意而不禁起身探尋

Being eager to understand your will, get up and explore

配合彼此的呼吸、分享兩人的溫暖

Matching our breathing rhythm and share the warmth both

我不多奢求,僅渴望不放開繫起的雙手,永遠不放開

I’m not demand too much. Merely hold the both hands and not loose forever


漸漸磨損消逝的話語,與剝落顯現出的片刻點滴

Words that vanish gradually, moment that peels off and appears

即使那雙眸已因此濕潤朦朧,但我在這、我就在這呀,永不離去

I am here and stay forever even if my eyes get wet and the sight blurs


只願能與你相笑、願你能與我相伴

Only hope to laugh and accompany with you

比任何人還更渴望知悉你的所有一切

Being eager to know everything regarding you, more than anyone else

我只想再聽聽你那溫柔的聲音

I only want to hear your gentle voice again.

我只希望在我閉上眼之後,你仍能緊抱著我,不再放手

I only wish you can still hug me tightly when I close my eyes, not release again


中文歌詞︰https://home.gamer.com.tw

沒有留言:

發佈留言